TU ȘTII CE TE SABOTEAZĂ?

Probabil că vrei să știi din moment ce ai trăit măcar o dată îndoială.
Bravo pentru decizia ta!
De astăzi începi să preiei controlul.

Vino la webinarul gratuit din 22 mai, ora 18:00!

Mental Fitness este un program aliniat la principiile Positive Intelligence – o comunitate activă globală de antreprenori, oameni de știință, coachi, designeri, ingineri și lideri. Programul Positive Intelligence a fost creat de Shirzad Chamine pe baza cercetărilor validate empiric cu peste 500.000 de participanți din 50 de țări – CEOs, sportivi de elită, echipe de vânzări, tech și operațiuni.

Shirzad Chamine este psiholog, doctor în neuroștiințe, New York Times best selling author, cartea sa „Positive Intelligence” fiind tradusă în 20 de limbi.

A absolvit un master în inginerie electrică și un MBA la Universitatea Stanford. Fost CEO al celei mai mari organizații de coaching și training din lume – Coaches Training Institute (CTI), actualmente concentrat pe a ajuta profesioniștii din toate domeniile să-și atingă potențialul.

Cursul de Mental Fitness predat de Shirzad cu ajutorul Sandrei si al lui Matei m-a ajutat sa mă cunosc mai bine și să mă dezvolt atât personal cât și profesional, depășind bariere cumva invizibile care ne stau aproape tuturor în cale. Cursul oferă un cadru general ușor de înțeles, care permite în același timp intrarea în amănunt pe lucruri de finețe. Un punct forte sunt vizualizările pe diferite teme, iar intâlnirile cu grupul oferă o fereastră în dezvoltarea celorlalți participanți și un prilej pentru discuții faine (care deseori nu se lăsau oprite). All in all, cursul oferă multe feluri prin care să obții valoare, ține de fiecare să reușească să își găsească ritmul necesar însușirii cunoștintelor. Mult succes!

Crișan Talpeș

Crișan Talpeș

Board Director, Bitdefender

Ce pot să zic? Am rămas cu ordine în dulap din prima zi a programului și am cu 7 kg mai puțin. Știu clar când apare vocea critică a unui sabotor și pot să opresc muuuult mai din timp un tren de gânduri negative. Gânduri care înainte de program îmi luau zile întregi pentru a le procesa și înțelege. Did it work? Yes and thank you!

Bogdan Untilă

Bogdan Untilă

Actor, regizor, producător

Go for it, la final îți dă cu siguranță pe plus, chiar de-ar fi numai AHA-urile despre cum functionează mintea în diverse situații și de unde ne vin emoțiile negative. Am ajuns să recunosc rapid sentimentele negative și să le reduc, gândindu-mă că sunt Sabotorii pe care vreau să-i evit.

Alexandra Peligrad

Alexandra Peligrad

CEO, Smartree Romania

It is a simple, well organized and enjoyable program. It helps to insert healthy habits in your routine. It gives a simple framework to understand your behavioral traits and to increase your positive intelligence.

Reina Camacho Toro

Reina Camacho Toro

Scientist

100% GRATUIT
Data limită de înscriere: 21 mai!

 

Învață cum să-ți antrenezi mintea pentru a-ți combate sabotorii, de la cei care au adus Mental Fitness în România:
Matei Stănculescu și Sandra Jitianu.

Află mai multe despre noi.

Acesta este timpul tău. Revendică-l!

Sabotorii sunt bine ascunși. De regulă, câțiva dintre ei sunt mai amplificați decât restul.

Loader image

Gânduri

  • Chestiunea asta este prea neplăcută. Poate că dacă o ignor se va rezolva de la sine.
  • Dacă mă ocup de chestiunea asta acum, o voi supăra. Prefer să nu o fac.
  • Dacă intru în conflict cu cineva s-ar putea să se supere pe mine.
  • Am găsit un echilibru. Nu vreau să-l stric. Prefer să cedez decât să fac acum o scenă.

Sentimente

  • Echilibru
  • Teamă de ce a fost amânat sau evitat.
  • Teamă că liniștea greu câștigată ar putea fi întreruptă.
  • Furie și resentimente reprimate mai degrabă decât furie exprimată deschis.

Impact

  • Refuzul conflictelor și al aspectelor negative care există îl împiedică să lucreze cu ele și să le transforme în oportunități.
  • A fi indiferent la durere este altceva decât a ști să culegi înțelepciunea și puterea din durere.
  • Ce evităm nu dispare, ci se înrăutățește. Evitând conflictul relațiile vor râmâne superficiale.
  • Încrederea celorlalți va scădea pentru că nu vor ști dacă ne abținem sau nu să transmitem informații negative.

Justificări

  • Un om bun este atent la sentimentele celuilalt.
  • Conflictele nu duc la nimic bun.
  • E bine sa fii flexibil.
  • Cineva trebuie să facă pace.

Gânduri

  • Fie ai controlul, fie ai pierdut controlul.
  • Dacă îmi dau silința suficient de mult pot și voi controla situația astfel încât lucrurile să meargă cum vreau eu.
  • Ceilalți își doresc și au nevoie ca eu să preiau controlul.
  • Le fac o favoare.

Sentimente

  • Anxietate mare atunci când lucrurile merg altfel decât își dorește.
  • Furios și intimidant când ceilalți nu îl urmează.
  • Nerăbdător cu sentimentele și stilul diferit al celorlați.
  • Se simte jignit și respins, desi rareori o admite.

Impact

  • Obține rezultate temporare dar cu prețul că cei din jurul lor se simt controlați sau plini de resentimente și în imposibilitatea de a exprima ce au ei mai valoros în ei.
  • Generează multă anxietate pentru că multe lucruri în viață nu pot fi controlate.

Justificări

  • Fără mine nu ajungi prea departe.
  • Oamenii au nevoie să fie împinși de la spate.
  • Dacă nu controlez, altcineva mă va controla și nu pot trăi cu asta.
  • Încerc să rezolv de dragul nostru al tuturor.

Gânduri

  • Trebuie să fiu cel mai bun la ce fac.
  • Dacă nu pot fi extraordinar nu mă obosesc.
  • Trebuie să fiu eficace și eficient.
  • Emoțiile stau în calea performanței.
  • Focus pe judecată și acțiune.
  • Pot fi orice vreau să fiu.
  • Ai valoare câtă vreme ai succes și ceilalți au o părere bună despre tine.

Sentimente

  • Nu-mi place să mă concentrez prea mult pe sentimente.
  • Mă distrag de la îndeplinirea obiectivelor.
  • Uneori mă simt deprimat și gol pe dinăuntru, dar nu stau prea mult să mă gândesc la asta.
  • Pentru mine este important să simt că am succes. Despre asta este vorba. Simt că sunt valoros atunci când am succes.
  • Ar putea să se teamă de intimitate sau vulnerabilitate. Apropierea de ceilalți i-ar permite să vadă că nu este atât de perfect precum imaginea pe care o proiectează.

Impact

  • Liniștea și fericirea durează puțin, în scurtele sărbătoriri ale succesului.
  • Acceptarea de sine depinde mereu de următorul succes.
  • Pierde contactul cu sentimentele mai profunde, cu ființa sa profundă, cu abilitatea de a se conecta în mod real cu ceilalți.
  • Ceilalți pot fi absorbiți în vârtejul performanție sale și pot deveni la fel de dezechilibrați în concentrarea lor asupra succesului extern.

Justificări

  • Viața este despre reușită și despre rezultate.
  • Îmi este util să am o imagine bună.
  • Sentimentele doar mă distrag și nu sunt bune la nimic.
Loader image

Gânduri

  • Doar mintea logică contează.
  • Sentimentele te distrag și sunt nerelevante.
  • Multă lume e groazinic de irațională și judecă neglijent.
  • Nevoile și emoțiile altora mă distrag de la proiectele mele.
  • Trebuie să opresc intruziunile.
  • Ceea ce apreciez cel mai mult sunt cunoștințele, înțelegerea și informația utilă.
  • Valoarea personală este dată de competență și cunoștințe.

Sentimente

  • Frustrat de ceilalți pentru că sunt emoționali și insuficient de raționali.
  • Preocupat să-și păzească timpul, energia și resursele personale de întreruperi și intruziuni.
  • Simte că este diferit, singur și neînțeles.
  • Deseori sceptic sau cinic.

Impact

  • Limitează profunzimea și flexibilitatea relațiilor la personale și profesionale analizând mai degrabă decât simțind sentimente.
  • Intimidează persoanele mai puțin analitice.

Justificări

  • Mintea rațională este lucrul cel mai de preț. Ar trebui protejată de intruziunea inutilă a emoțiilor și nevoilor celorlalți, ca să-și poată face treaba.

Gânduri

  • Când va cădea drobul de sare?
  • Dacă fac o greșeală îmi vor sări toți în cap.
  • Vreau să am încredere în oameni, dar sunt bănuitor cu privire la motivele acțiunilor lor.
  • Am nevoie să știu care sunt regulile, altfel s-ar putea să le încalc.

Sentimente

  • Sceptic, chiar cinic.
  • De multe ori anxios și ultra-precaut.

Impact

  • E dificil să trăiești așa.
  • Anxietatea constantă macină o mare parte din energia vitală care altfel ar putea servi unor scopuri utile.
  • Își pierde credibilitatea datorită deselor alarme false.
  • Ceilalți încep să îl evite pentru că intensitatea acestei energii ale sale le seacă puterile.

Justificări

  • Viața e plină de pericole.
  • Dacă nu sunt eu pe fază, atunci cine?

Gânduri

  • Pentru a fi bun trebuie să pun nevoile celorlalți pe primul loc.
  • Mă deranjează când oamenii nu observă sau nu le pasă ce am făcut pentru ei.
  • Ceilalți sunt egoiști și nerecunoscători.
  • Sunt prea drăguț, renunț la prea multe și nu mă gândesc suficient la mine.
  • Pot face pe oricine să mă placă.
  • Dacă nu îi salvez eu, cine îi va salva?

Sentimente

  • Mă simt egoist dacă îmi exprim nevoile direct.
  • Teama că dacă insist pe propriile nevoi ceilalți se vor îndepărta.
  • Mi-e ciudă că ceilalți nu observă ce fac pentru ei, dar mi-e greu să o spun.

Impact

  • Poate să nu fie atent la propriile nevoi, inclusiv emoționale, fizice sau financiare.
  • Poate ajunge la resentimente sau burnout.
  • Ceilalți pot deveni dependenți mai degrabă decât să învețe să aibă grijă de ei înșiși, se pot simți obligați, vinovați sau manipulați.

Justificări

  • N-o fac pentru mine.
  • Îi ajut pe ceilalți complet dezinteresat și nu aștept nimic în schimb.
  • Lumea ar fi mai bună dacă ar face cu toții la fel.
Loader image

Ce face

Te ține constant în căutarea de noi lucruri care să-ți stârnească un entuziasm și mai mare decât precedentele. Foarte rar găsești bucurie în activitatea prezentă

Minciună

”Viața e prea scurtă. Trebuie trăită din plin. Nu vreau să ratez ceva.”

”Timpul petrecut cu emoțiile neplăcute este o risipă. Trebuie să mă orientez spre altceva.”

Caracteristici

  • Atenție distrasă foarte ușor.
  • Rămân constant ocupați și trec rapid de la o activitate la alta.
  • Caută varietate și entuziasm, nu stabilitate sau siguranță.
  • Scapă rapid de sentimentele neplăcute.
  • Caută mereu lucruri noi care să îi stimuleze

Gânduri

  • Treaba asta nu-mi aduce nici o bucurie. Următorul lucru pe care îl am de făcut este mult mai interesant.
  • Nu-mi plac deloc emoțiile astea negative. Trebuie să mă orientez repede către ceva care să-mi placă mai mult.
  • De ce nu poate ține nimeni pasul cu mine?

Sentimente

  • Nerăbdare pentru lucrurile prezente. Entuziasm crescut pentru lucrurile care urmează.
  • Teama de a nu rata experiențe mai valoroase.
  • O neliniște constantă și o nevoie acută pentru cât mai multe opțiuni.
  • Teama că focusul pe oricare emoție negativă o va crește până va deveni insuportabilă.

Impact

  • Sub masca entuziasmului se așază o stare anxioasă bazată pe fuga de a nu fi prezent, în ideea în care prezentul poate veni la pachet cu emoții negative.
  • Evită o atenție reală și de durată asupra problemelor și relațiilor care sunt cu adevărat importante.
  • Pentru cei din jur, devine o povară tentativa de a ține pasul iar asta împiedică clădirea unor relații profunde.

Justificări

  • Viața e prea scurtă. Merită trăită la maximum.
  • Nu merită să ratăm ceva.

Gânduri

  • Ce e corect e clar corect și ce e greșit e clar greșit.
  • Știu cum trebuie făcute lucrurile.
  • Decât să nu faci perfect, mai bine nu faci deloc.
  • Lumea are prea des standard scăzute.
  • Trebuie să fiu mai metodic și mai organizat ca ceilalți pentru a face lucrurile.
    Urăsc greșelile.

Sentimente

  • Frustrare și dezamăgire constante la adresa propriei persoane și a celorlalți pentru că nu se ridică la standardele ideale.
  • Stresat că ceilalți nu se ridică la nivelul ordinii și echilibrului pe care le-a creat.
  • Ton sarcastic sau plin de sine.
  • Supărare sau frustrare reprimată.

Impact

  • Duce la rigiditate și reduce flexibilitatea în fața schimbării și a stilurilor diferite ale celorlalți.
  • Este o sursă continuă de frustrare și anxietate.
  • Duce la resentimente, teamă, neîncredere în sine și îi face pe ceilalți să renunțe, pentru că se simt mereu criticați și își dau seama că oricât de mult ar încerca tot nu îi pot face pe plac.

Justificări

  • Este o obligație personală.
  • Este de datoria mea să repar orice mizerie îmi iese în cale.
  • E bine să fii perfectionist, plus că mă face să fiu mândru de mine.
  • De obicei există o cale clară de a face lucrurile bine și o cale clară de a le face greșit.
  • Știu cum trebuie făcute lucrurile și trebuie să fac ce trebuie.

Gânduri

  • Nimeni nu mă înțelege.
  • Bietul de mine / biata de mine.
  • Mi se întâmplă mereu lucruri rele.
  • Probabil că sunt ghinionist sau e ceva greșit cu mine.
  • Sunt ceea ce simt.
  • Aș vrea să mă salveze cineva din dezastrul ăsta în care mă aflu.

Sentimente

  • Tind să țină mult timp supărarea și sentimentele negative.
  • Se simt singuri și părăsiți, chiar când sunt în preajma unor persoane apropiate.
  • Sentimente de melancolie și abandon.
  • Invidie și comparații negative.

Impact

  • Își pierde vitalitatea concentrându-se prea tare pe supărări și pe gândurile sale.
  • Are efectul advers, îndepărtând lumea de ei.
  • Ceilalți se simt frustrați, neputincioși sau vinovați că nu-l pot ajuta.

Justificări

  • Poate că în felul ăsta voi primi o parte din atenția și iubirea pe care le merit.
  • Tristețea este o chestiune nobilă și sofisticată, care dovedește sensibilitate, profunzime și înțelegere excepționale.

Înscrie-te la webinarul gratuit ținut de Sandra și Matei și primești pe mail un link către Testul Sabotorilor!
Află care sunt sabotorii tăi

ÎȚI SUNĂ CUNOSCUT?

Cum ne autosabotăm și ce putem face să scăpăm dE asta

Rezervă-ți un loc 100% gratuit la un webinar prin care înveți cum să te lupți cu cele trei mecanisme de autosabotare.O ocazie bună să-ți faci timp pentru tine.
„Am adus cu Matei Mental Fitness în România în 2020, când întreaga planetă s-a oprit. Sabotorii sunt la fel de periculoși pentru performanță și astăzi. Și cum spunea o clientă a noastră, 99% dintre oameni nu află într-o viață lucrurile pe care le afli în programul ăsta.”
Sandra Jitianu, coach certificat ICF, co-fondator Mental Fitness România, Coach Pionier Mental Fitness în cadrul programului condus de Shirzad Chamine în Inteligența Pozitivă.
„Ce-mi place la programul Mental Fitness este că în mod spectaculos se condensează ani de coaching, psihologie, psihoterapie, neuroștiințe în 7 săptămâni. Iar webinarul gratuit este esența acestor săptămâni în 90 de minute, cu mine și cu Sandra.”
Matei Stănculescu, psihoterapeut, co-fondator Centrul Eka, Coach Pionier Mental Fitness în cadrul programului condus de Shirzad Chamine în Inteligența Pozitivă.

Ce înseamnă Fitness Mental?

Înseamnă că îți antrenezi mintea și emoțiile.Ce înseamnă să-ți antrenezi mintea și emoțiile? Să creezi prin exerciții practice căile neuronale care te ajută să-ți gestionezi provocările și să-ți eliberezi potențialul

Câmpul de luptă din creierul tău

Gata cu neuroștiințle. Înapoi la antrenament!
Gândește-te la „musculatura” ta mentală ca la un câmp de luptă între „Înțeleptul” și „Sabotorii”.
„Sabotorii” sunt acei mușchi care se contractă sub presiunea problemelor, aducând la suprafață emoții grele ca stresul, dezamăgirea, îndoiala de sine, regretul, furia, rușinea, vina, sau neliniștea.
„Înțeleptul” este un campion al emoțiilor pozitive. El răspunde provocărilor cu empatie, recunoștință, curiozitate, creativitate, încredere, calm și claritate. Înțeleptul este acel antrenor intern care ne încurajează să vedem dincolo de dificultăți, să transformăm obstacolele în oportunități.

Rezervă-ți un loc la webinar-ul de 90 de minute prin care ai acces la instrumentele esențiale din programul Mental Fitness.

100% GRATUIT
Data limită de înscriere: 21 mai!

Învață cum să-ți antrenezi mintea pentru a-ți combate sabotorii, de la cei care au adus Mental Fitness în România: Matei Stănculescu și Sandra Jitianu.

Cum se construiește Rezistența Mentală: neuronii și obiceiurile

Creierul nostru este un peisaj fascinant de neuroni care dansează în ritmul semnalelor electrice.
Fiecare neuron poate alege să trimită acest semnal mai departe, luând decizii la intersecția sinapselor care îl conectează cu vecinii săi.
Aici. Aici e momentul cheie. Ce direcție va alege semnalul?
Stai. Adu-ți aminte de parcul preferat. Știi cum este cu aleile alea care se creează spontan în timp, după ce oamenii decid să o ia prin iarbă?
Act repetat → Răspuns automat
Conexiunile frecvente dintre neuroni construiesc o „cale neuronală” tot mai bătătorită până când un simplu act repetat de suficiente ori devine un răspuns aproape automat.
Bravo, tocmai ți-ai creat un traseu nou în creier!
Vrei mai multe?

WEBINAR 100% GRATUIT | 22 mai | ora 18:00

X