Despre programul de mental fitness

Au fost angrenați sute de manageri și CEO’s

Este dezvoltat de Shirzad Chamine în cadrul Universității Stanford

Pe baza studiului a 500.000 de oameni din 50 de țări

Aplicat și în lucrul cu sportivi de talie mondiala

Fitnessul mental este o superputere

Atunci când urci un deal și nu ești în formă vei simți oboseală fizică. Atunci când lucrezi sau interacționezi cu cei din jur și nu ești antrenat mental și emoțional apare de regulă alt tip de oboseală, cea psihică: anxietatea, frustrarea sau tristețea.

La 80% dintre oameni nivelul de “fitness mental” este sub cel necesar pentru a atinge punctul lor optim de performanță.

Vestea bună? Descoperirile din neuroștiință și tehnologie ne confirmă că ne putem îmbunătăți semnificativ fitnessul mental în 6 săptămâni de practică.

Rezultatele? O creștere considerabilă a performanței și productivității plus o minte limpede și calmă. Ceea ce nu e chiar de neglijat, în special în perioade tumultuoase precum cea pe care o traversăm acum.

Măsurarea fitnessului mental (PQ)

Fitnessul mental este modul în care măsurăm cât de puternici sunt mușchii mentali pozitivi (Înțeleptul), față de cei negativi (Sabotorii).

Sabotorii noștri sunt cei care reacționează la provocări dând naștere unor emoții negative precum stresul, dezamăgirea, îndoiala de sine, regretul, furia, rușinea, vina sau neliniștea.

Înțeleptul răspunde provocărilor cu emoții pozitive, precum empatia, recunoștința, curiozitatea, creativitatea, încredere în sine, calmul și mintea limpede.

La fel cum măsurăm inteligența prin nivelul de IQ sau inteligența emoțională prin nivelul de EQ, tot așa măsurăm inteligența pozitivă prin PQ (positive intelligence quotient). PQ este puterea relativă a Înțeleptului față de Sabotori.

PQ este așadar unitatea de măsură al fitnessului nostru mental. Este cel mai bun mod de a arăta cât de fericiți și cât de productivi suntem în raport cu potențialul nostru.

PQ-ul poate fi crescut semnificativ prin practică.

Ce ne spun cercetările științifice

PQ este o sinteză a descoperirilor recente din neuroștiință, psihologie cognitivă, psihologie pozitivă precum și din științele performanței.

Cercetările lui Shirzad Chamine au inclus:

  • Sute de CEOs
  • Echipe de vânzări, operațiuni și tehnologie
  • Studenți de la Stanford
  • Atleți de elită
  • 500 000 de participanți din 50 de tări

Rezultatele acestor cercetări sunt sumarizate în cartea lui Shirzad Chamine, „Positive Intelligence”, care a ajuns bestseller New York Times și a fost tradusă în 20 de limbi. În limba română cartea a apărut la Ed. Curtea Veche.

Ce arată cercetările:

  • Sabotorii și Înțeleptul „locuiesc” în părți total diferite ale creierului.
  • Poți provoca o schimbare majoră în modul în care îți activezi creierul pentru a slăbi Sabotorii și stimula Înțeleptul.
  • La baza fitnessului mental se află 3 mușchi principali

Trei mușchi de bază ai Fitnessului Mental

Fitnessul tău mental este constituit din 3 mușchi de bază:

3 „mușchi” stau la baza fitnessului mental:

1. Mușchiul pentru Interceptarea Sabotorilor
Sabotorii generează toate emoțiile negative, precum stresul, anxietatea, îndoiala de sine, supărarea, evitarea, amânarea, insensibilitatea sau nemulțumirea. Pentru a fi în formă din punct de vedere mental este necesar să știi să-ți interceptezi Sabotorii și să-i dezamorsezi.

2. Mușchiul Înțeleptului
Înțeleptul din tine este acea parte care abordează provocările cu o minte limpede și calmă și emoții pozitive. Este cel care îți permite să îți accesezi principalele 5 puteri.

Cercetările lui Shirzad Chamine bazate pe analiza factorială ne arată că, la fel cum sunt suficiente 3 culori primare pentru a putea compune orice nuanță, tot așa există doar 5 puteri principale care stau la baza fitnessului mental: Empatia, Explorarea, Inovarea, Navigarea și Activarea.

3. Mușchiul Auto-controlului
Nu îți controlezi pe deplin mintea. Dacă ai face-o cu adevărat, ai alege să îți reduci Sabotorii la tăcere. Ai alege să nu te stresezi pentru ceea ce nu poți controla, ai înlătura îndoiala de sine, ți-ai reveni rapid după dezamăgiri, supărarea sau furia ți-ar trece mult mai repede și ai petrece mai puțin timp regretând sau simțindu-te vinovat.

Există o serie de exerciții de câte 10 secunde care permit fortifierea mușchiului de auto-control: așa numitele PQ reps. Este mai bine să învățăm cum să lucrăm cu mintea noastră decât să ne lăsăm conduși de un creier deturnat de Sabotori.

Echipa

Coach Transformațional și Mental Fitness Coach cu experiență în managementul schimbării

Consultant în management, trainer și coach cu experiență în resurse umane

Testimoniale

Cursul mi-a pus la dispoziție o perspectiva nouă, simplă și clară, asupra modului în care mintea noastră funcționează și mi-a dat acces la instrumente ușor de asimilat. Poate și mai important, m-a ajutat să introduc noi rutine în viața de zi cu zi.

Manuela Banu

Manuela Banu

CEO, Orkla Foods Romania

Un program bun în special în ceea ce privește autocunoașterea, învățarea unor tehnici de relaxare și de vizualizare a unor evenimente. Poate fi util la nivel individual prin crearea unor obiceiuri noi pe parcursul celor câteva săptămâni, inclusiv prin susținerea cu materialele video și aplicația de mobil. La nivel de echipe programul te poate ajuta să înțelegi diferențele dintre membrii echipelor și cum pot diferi perspectivele din care aceștia analizează și acționează, iar colaborarea se poate îmbunătăți în acest fel.

Mihai Guran

Mihai Guran

CEO, Guran Consulting Global

Pe mine programul Mental Fitness m-a ajutat să îmi controlez mai bine mintea, să știu când să îi spun stop, dar mai mult de atât, m-a ajutat să îmi cunosc sabotorii și apoi să nu îi las să îmi afecteze acțiunile într-un mod negativ.
Programul acesta te transformă într-o versiune mai bună a ta, într-o persoană care se lasă ghidată de partea pozitivă a minții.

Ema Danilov

Ema Danilov

Studentă

Programul acesta m-a făcut să mă cunosc mai bine. Unul dintre cele mai valoroase lucruri pe care le-am obținut este că acum pot alege să respir înainte să acționez, ceea ce îmi permite să fiu prezentă.

Oana Georgescu

Oana Georgescu

HR Manager

Ce e fain la programul acesta e ca te pune fata in fata cu cele mai mari defecte ale tale. Totul intr-un mod atat de intelegator si binevoitor, oferind solutii, idei, sugestii. Rezultatele sunt pe masura: reusesc cu succes sa fiu mai putin critica fata de mine, am imbunatatit semnificativ relatiile cu apropiatii mei, am devenit mai prezenta si mai constienta de trairile mele, iar pilotul automat a inceput sa incetineasca. Aplicatia s-a integrat asa de bine in viata mea incat continui sa o folosesc chiar si dupa ce am terminat programul intensiv.

Raluca Socaciu

Raluca Socaciu

Antreprenor

Pentru mine programul a fost foarte relevator. Am realizat cât de multe lucruri nu știam despre mine si cât de nocive erau reacțiile mele pentru fiica mea. Este o muncă susținută, dar faptul că am descoperit toate aceste informații a însemnat un pas uriaș pentru mine.

Iaela Buldan

Iaela Buldan

Antreprenor

Am intrat în cele 7 săptămâni de program cu intenția de a învăța lucruri noi, care să-mi traducă realitatea înconjurătoare, dar de fapt, cele mai multe descoperiri au fost despre mine și universul meu interior.

Claudiu Buldan

Claudiu Buldan

Profesor, coregraf

Cele 7 săptămâni de program te vor ajuta să te conectezi cu sinele tău și să-ți îmbunătățești personalitatea accesând astfel resursele tale nebănuite. Sesiunile decurs într-o atmosferă relaxantă și prietenoasă. Programul de mental fitness te stimulează să ai multă încredere în tine, să gândești pozitiv și să fii mai organizat.

Recomand cu încredere!

Ecaterina Romanciuc

Ecaterina Romanciuc

PV Specialist

Am aplicat pentru acest program de fitness mental pentru a fi mai eficient, mai productiv și împlinit în viața de zi cu zi, dar am primit mult mai mult de-atât. O „armă” sofisticată împotriva piedicilor interne generate de bagajul meu sociocultural, pe care îl car cu mine de când mă știu, fără să fiu conștient. Nu am avut timp liber și totuși am reușit să parcurg acest training cu succes. Pentru cei care se gândesc să aplice la curs: să nu vă așteptați la un rezultat dacă nu sunteți dispuși și hotărâți să lucrați pentru el. Prin tehnicile folosite în acest program, veți dobândi pas cu pas un set de instrumente de autocunoaștere și auto-acceptare. Recomand pentru cine consideră că nu are timp liber si este sufocat de muncă.

Vaszi Benedek

Vaszi Benedek

Arhitect

Vrei sa afli mai multe?

Lasa-ne un mesaj si datele tale